De training voor 3 tot 9 okt. de tip van Saskia en De Hoge Veluwe Loop!

Op de grote vraag van veel lopers op dinsdag hierbij de uitleg van het raadselachtige hardloopschema wat ik voor jullie gemaakt heb:

StukjeSchema

Op donderdag een rustige duurloop van 30 tot 40 minuten zonder pauze en na afloop (voor de reactiviteit, heb er over gehad bij de loopscholing) 5 x 15 seconden versnellen.

Op de grote vraag van veel lopers op dinsdag hierbij de uitleg van het raadselachtige hardloopschema wat ik voor jullie gemaakt heb:

StukjeSchema

Op donderdag een rustige duurloop van 30 tot 40 minuten zonder pauze en na afloop (voor de reactiviteit, heb er over gehad bij de loopscholing) 5 x 15 seconden versnellen.

Op zaterdag (naar eigen keus, hoeft niet mag wel) 8 x 200 meter. Een Verheultraining, betekent dat je pauze net zo groot is als de versnelling. En die bestaat uit 50 meter wandelen, 100 meter wandelen, en 50 meter weer wandelen voor je aan de volgende begint. maar let op, slechts in een lichte versnelling!

Voor zondag, zou het leukst zijn dat zo ongeveer iedereen meedoet aan de 5 km. Hoge Veluwe Loop. En na afloop na Kröller-Müller Museum. Alleen al mooi voor 1 van mijn favoriete beeldhouwwerken van de vorige eeuw. I love it! Hier een detail.

paardenruiterdet

Ga je niet, voor straf, een zware training, nee hoor valt best mee! Winking. 10 rustig inlopen, rustig duurlooptempo, gevolgd door 3 keer een serie van 2 minuten vlot hardlopen en dat wissel je af met 2 minuten rustig lopen, het zelfde tempo als het inlopen. En ook het uitlopen 10 minuten gaat in dat tempo. De bedoeling is dat je dit zonder wandelen uitvoert. Lukt dat niet ook niet getreurd wandelen mag ook. En kijk ook goed naar hoe je je voelt. Goed, lekker trainen, minder? Dan ook minder trainen.

En Saskia, ik had het al genoemd, had nog een tip voor een website over hardloopblessures. Altijd goed om te lezen!

En dan nog even de laatste training. Het rondje wat we gelopen hebben en de link naar een overzicht van de training.

BakenAmsterdkl

blog comments powered by Disqus