Core-stability en Methode-Verheul training op maandag.

Aankomende maandag start er een nieuwe cursus. Voortgekomen uit de maandag zaaltraining en uitgebreid met een echte Verheultraining. En dat levert, ik noem het heel bescheiden :"de meest complete hardlooptraining in Arnhem" op. Beide delen vormen samen een pittige training van ongeveer twee uur. Een ander bijzonder iets is dat aan deze training lopers van heel verschillende niveau's kunnen meedoen.

Een Verheul-fartlek training zoals die gegeven wordt in Utrecht, de oefeningen komen ook in de core-stability training voor en, hou tenslotte van variatie, om de 3 weken wil ik het parcours (deels) verleggen naar de heuvels van Warnsborn.
De training duurt wel langer, nu tot maxim. 2 uur ipv van 1 uur. Dat komt omdat deel 1 bestaat uit wat we in de zaaltraining deden en deel 2 uit een Verheultraining. Een Verheultraining is "traditioneel" intervallen van 15 x 200, 10 x 400 of 6 x 1000 meter. Of variaties die ik daar op verzin. Met pauzes die even lang zijn (ook 200 - 400 of 1000 meter) . Zo'n training zal ongeveer 45 minuten in beslag nemen. Voordeel van deze training is dat je zelf kunt bepalen hoe je het opbouwt (hoeveel herhalingen je doet) en dus ook als beginner ideaal om te starten. Je begint dan bijv. met 4 x 100 meter en 2 x 200 meter, elke week bouw je daar een stukje bij en ga je geleidelijk langere afstanden voor een aantal kortere, inwisselen. Een andere mogelijkheid is als je de overstap wilt maken naar een meer natuurlijker hardloopschoen. Het beste is om dit geleidelijk te doen. In zo'n training doe je dan de laatste 4 van de 200 meters op de nieuwe schoenen. Een week later de laatste 400 meter, enz. Ook natuurlijk geschikt als je terug komt van een blessure. Voor gevorderde lopers is het belangrijk dat ze in het bezit zijn van een goed stopwatch want er moet op tijd gelopen worden, afgeleid van je wedstrijdtijd 5 of 10 km. En natuurlijk de hele training, dus het maxim. aantal herhalingen. We doen die training op het rondje van Bram Som/Arnout Okken achter hotel Groot-Warnsborn     

En wat je nog meer nodig hebt voor deel 1, de gymastiek, is een gymmat. Of een alternatief, niet te dik campingmatje. 
De tijd is maandag van 19.00 uur tot 21.00 uur. Benieuwd of het wat voor je is? Vraag tijdens de training of kijk voor meer informatie.
blog comments powered by Disqus